Banery reklamowe mogą posiadać wielkość nawet do kilkunastu metrów kwadratowych. W zależności od potrzeb są jedno- lub dwustronne i idealnie nadają się do ekspozycji zarówno wewnątrz budynków, jak i na zewnątrz. Mogą być oświetlone, posiadać rusztowania lub wyposażone w elementy pozwalające na zwieszenie ich na przykład do ścianach różnych obiektów. Dają dużo możliwości, a która zostanie wykorzystana zależy wyłącznie od potrzeb klienta. Poza tym montaż i demontaż banerów jest prosty, nie powoduje uszkodzeń, więc można je również przenosić.
Praca nad banerem rozpoczyna się oczywiście od wykonania projektu, w którym musi się znaleźć przede wszystkim logo firmy, jej dane i oczywiście chwytliwe hasło reklamowe. Ważne są również elementy graficzne. Muszą być wyraźne. Poza tym warto również zwracać uwagę na to, aby barwy pasowały do miejsca, w którym ma się znaleźć.
Gdy projekt jest dobrze przygotowany, druk banerów przebiega zwykle bardzo szybko i wykonywany jest w technologii solwentowej lub UV (zależy od potrzeb klienta). Materiały użyte do jego wykonania gwarantują odporność na wilgoć, mróz, słońce.