Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami na ekranie komputera czyta się o 25% wolniej. Ponadto zdecydowana większość respondentów wskazuje, że powodem dla którego zrezygnowali z transakcji w sieci była niska czytelność oraz skomplikowana nawigacja strony. Dlatego sklep internetowy musi zadbać o wysoką jakość prezentowanych tekstów. Wpłynie to zarówno na zwiększenie wyników sprzedażowych oraz poprawę SEO.
Dobra konstrukcja tekstów jest premiowana przez silniki wyszukiwarki Google. Teksty powinny zostać przeredagowane w ten sposób aby w jak najszybciej zapoznać potencjalnego klienta z ofertą. Należy także wskazać prostą ścieżkę prowadzącą do finalizowania transakcji. Wiele z tych czynności można wykonać samodzielnie. Tam gdzie to możliwe należy korzystać z infografik, wykresów oraz ikon przyciągających uwagę czytelnika. Jeżeli brak nam na to czasu możemy korzystać z usług jakie oferuje profesjonalna agencja marketingowa. Zarządzanie treścią staje się coraz ważniejszym elementem reklamy w sieci.
Poprawa czytelności oraz spójności treści wpłynie bezpośrednio na pozycję naszej strony w wyszukiwarce co przełoży się na lepsze wyniki sprzedażowe. Ponadto pomoże nam budować korzystny wizerunek firmy.