O wysoką pozycję trzeba zawalczyć! Jednak same chęci wejścia w starcie nie wystarczą. Skoro wiadomo dlaczego, trzeba jeszcze wiedzieć z kim i jak się mocować. Ważna jest też platforma, czyli miejsce pojedynku.
Przeglądarka od Google generuje największy ruch w serwisach www, dlatego warto zadbać, o jak najpełniejszą obecność w usługach oferowanych przez potentata na rynku wyszukiwania. Ciągłe zmiany algorytmu związane z akcjami promocyjnymi Google, mającymi na celu zwiększenie zasięgu i skonsolidowanie społeczności wyznawców marki, powodują rozchwianie w strategii, której podlega optymalizacja. Trzeba chwytać się różnych i to niecodziennych sposobów na wypróbowanie skuteczności. I nie ma pewności, że metoda sprawdzi się przez dłuższy czas. Najważniejsza w całej „zabawie” jest systematyczność, nawet bardziej pasuje słowo chroniczność, podejmowanych działań marketingowych. Działania optymalizacyjne nie mają niestety końca. Wracając do wątku przewodniego. Jakie są usługi z pakietu Google dostępne dla każdego przeprowadzającego pozycjonowanie?
1. Google AdWords + AdSense
Wszystkie usługi z pakietu zazębiają się w pewnych obszarach. Narzędzie analizujące słowa kluczowe razem z przeglądarka może pomóc w optymalizacji pakietu fraz zastosowanych do pozycjonowania. Wiadomo wszem i wobec, że skuteczna optymalizacja stron internetowych nie istnieje bez key words. Dzięki AdWords można również dopasować koszty kampanii reklamowej do posiadanego budżetu i oczekiwań. Razem z AdSense można też skorelować podstawową kampanię z remarketingiem.
2. Google Analytics
Dzięki panelowi kontrolnemu pozycjonowanie i optymalizacja dostaje do ręki narzędzia w postaci faktów, czyli statystyki. Łatwiej podejmować decyzje dotyczące ulepszeń. Analiza ruchu na stronie jest przejrzysta. Widać kanały, którymi poruszają się goście, włącznie z rodzajami urządzeń, jakich używają.
3. Google Maps
Jak ważna jest widoczność serwisu, nikogo nie trzeba przekonywać. Mapy dają możliwość pokazania się w odniesieniu do koordynatów lokalizacyjnych. Optymalizacja i pozycjonowanie dostaje zastrzyk energii dzięki unaocznieniu miejsca usytuowania firmy, co dla przedsiębiorstwa, które prowadzi np. usługi dla ludności, jest nieocenione. Powód!? Coraz więcej wyszukiwań wykonuje się z urządzeń mobilnych i kończą się one finalizacją w czasie najkrótszym z możliwych. Co to oznacza? Tylko tyle, że internauta np. w drodze do domu znajduje placówki odpowiadające jego bieżącym potrzebom i realizuje je w trakcie przemieszczania się do punktu docelowego.
4. Media Społecznościowe
Social Media są bronią lekka w użyciu i niezwykle skuteczną. Trudno podać gotową receptę i jakiś szablon. Włączenie się w nurt dyskusji może przynieść niespodziewane efekty, tak dla samej pozycji serwisu i marki, jak i dla lepszego zrozumienia swojej grupy docelowej. Konta na portalach społecznościowych mogą przynieść pozytywne efekty dla budowania pozycji marki. Nie warto ich bagatelizować. Stanowią też kanał teleportacyjny do odwiedzin, poprzez umieszczane tam linki.